Intelligent Fitness

BALLET▪DANS▪GRUNDTRÆNING 🎼 Rytmik & Motorik🕺 Ledmobilitet 🦵 Bodytoning 💪 Holdning 📞 23 24 86 12 📫 charlotte@intelligentfitness.dk

Flot holdning, smukke fødder, stærke ben og graciøse bevægelser – BalletFitness virtuelle træner hjælper dig i gang

BalletFitness er sund og opbyggende grundtræning, der gennemarbejder hele bevægeapparatet (knæ, ankler fødder, hofte, ryg, skuldre) med øvelser, der dækker hele spektret:

✔ Langsomme bevægelser
✔ Hurtige bevægelser
✔ Stræk/åndedræt
✔ Ledmobilitet/smidighed
✔ Stabilitet/styrke
✔ Kredsløb/knoglemotion
✔ Balance/holdning
✔ Koordination/bodytoning

Core-træning: Forsiden af kroppen, dvs. mavemusklerne – i sær den dybe bugmuskulatur – er en del af ballettens grundholdning og trænes i alle øvelser ved at suge navlen ind/gøre maven flad.

INDHOLD

BalletFitness virtuelle follow-along-øvelser er samlet i et trinprogram med i alt 19 øvelser fordelt i 4 moduler:

  • MODUL 1 (front mod barren): 6 øvelser for KNÆ-ANKLER-FØDDER (styrke/stræk)
  • MODUL 2 (siden til barren): 7 øvelser for HOFTE-RYG-SKULDER (styrke/stræk)
  • MODUL 3 (front mod barren): 7 øvelser for KNÆ-ANKLER-FØDDER (kredsløb)
  • MODUL 4 (front mod barren): 2 øvelser for HOFTE-RYG-SKULDER (stræk)

Øvelserne er koreograferet til understøttende, inspirerende og motiverende klavermusik, som er enkel og tydelig i takten og derfor let at følge.

Hver måned opdateres træningsprogrammet med 1 ny øvelse, så programmet både opleves genkendeligt og alligevel med en vis progression/variation.


Så lang tid skal du bruge: 1 time (men mindre kan også gøre det)

Du får på 60 minutter gennemarbejdet hele din krop med både styrke, konditions-, balance- og smidighedstræning til understøttende og motiverende klavermusik. Hvis du vil have et kortere træningsprogram kan du også plukke ud i øvelserne og selv sammensætte dit eget program. Vil du have hjælp til dette? LÆS MERE HER


Sådan foregår træningen: ved grundtræningsbarren

Træningen foregår stående på stedet ved en grundtræningsbarre, som giver støtte, tryghed og overskuelighed, så du kan fokusere på de enkelte led og muskler, samtidig med at du bibeholder en opretstående, god kropsholdning. Læs mere her: intelligentfitness.dk/grundtraeningsbarren/


Så ofte skal du træne for at få resultater: 3-5 gange om ugen

Træn BalletFitness-programmet igennem 3-5 gange om ugen og du vil hurtigt mærke de mange fordele:

✔ Stærke, lige, sunde knæled, fodled og tåled med god mobilitet og kontrol
✔ Stærk ryg, god mobilitet i hofteleddet og sunde skuldre med god holdning og bæring
✔ God kondition, velfungerende muskler, stærke knogler og smidige led

De afsluttende strækøvelser til sidst i programmet smører, styrker og smidiggør hofteled, baglår og ryggens lange muskler.


Sådan kommer du i gang

Køb follow-along-øvelser på flere måder: enkeltvis/i fuldt program/med rabat i en workshop-pakke

Fuldt program

Når du investerer i et fuldt program, får du et gennemplanlagt, velkoordineret og varieret komplet træningsprogram, hvor øvelserne er sammensat med opvarmning først, trinvise sværhedsgrader/belastning og nedvarmning til slut. Du får fri adgang til det fulde program med 19 øvelser/28 videoer, ca. 1 times træning, som vil holde dig i topform. Programmet opdateres ca. 1 gang om måneden med en ny øvelse til ny musik, så du vil opleve en god og dog overskuelig variation i dine øvelser over tid.

Prøv en enkelt øvelse

Køb øvelserne enkeltvis, hvis du vil træne noget specifikt, fx fødder eller smidighed (husk at varme op). Programmet er delt op i moduler, så du nemt kan navigere rundt i det og udvælge lige præcis de øvelser, der interesserer dig. NB. Nogle øvelser kræver køb af 2 videoer for at få øvelsen både til højre og venstre.

Kom godt i gang med en workshop og spar samtidig næsten 40 %

Lær hvordan du får mest ud af øvelserne, så de har en gavnlig effekt på din krop. Kom på Workshop i BalletFitness®-systemet (1 hel dag inkl. forplejning og networking) + få en grundtræningsbarre med hjem PLUS adgang til BalletFitness fuldt program i 1 år.

Du får:

Vejl. EARLY-BIRD-pris i alt: kr. 5970

Du får det hele i en samlet workshop-pakke til KUN kr. 3620 (EARLY-BIRD-pris) – du sparer næsten 40 % 😍

NB. Kun 1 workshop-pakke pr. kunde


Få overblik

Her nedenfor finder du korte UDDRAG af alle øvelserne i BalletFitness grundtræningsprogram. UDDRAGENE er “smagsprøver” og viser kort hvilke elementer og bevægelser, der indgår i de forskellige øvelser.

De komplette øvelser med musik finder du på videoplatformen Vimeo (opret nemt en profil, hvis du ikke allerede har én).

Bemærk at nogle øvelser omfatter både højre og venstre side, mens andre øvelser viser en side ad gangen og der vil derfor ved disse øvelser være to købsmuligheder: højre side og venstre side.



Få dit eget, personlige online træningsprogram

Hvad der lige præcis er bedst og mest virkningsfuldt for DIG at træne, afhænger af mange forskellige forhold:

  • Din alder
  • Din kropsholdning
  • Din muskeltonus
  • Din nuværende grundform/kondition
  • Din helbredstilstand/skader/særlige udfordringer
  • Dit formål med træningen
  • Din motivation
  • Dine præferencer
  • Dit niveau

Ved at plukke ud i øvelserne, får du det træningsprogram, som er allerbedst for DIG og som hurtigst giver dig succes med at opnå dit mål.

Baloga Grundtræning
Balletforening Danmark
%d bloggers like this: