Intelligent Fitness

GRUNDTRÆNING ▪ ledmobilitet 💪 muskelopbygning ▪ DANS ▪ rytmik 🎼 motorik ▪ Kontakt os 📞 23 24 86 12 📫 charlotte@intelligentfitness.dk ▪ SORØ

Intelligent Fitness Coaching v/Charlotte de Neergaard

Hos mig får du personlig træning, der giver

  • muskelopbygning
  • ledmobilitet
  • en stærk core og bodytoning
  • forbedret muskelbalance og kropsbevidsthed
  • et langtidsholdbart bevægeapparat

3V-modellen

Overordnet set skal du gennem 3 udviklingstrin for at gennemføre en varig forandring i din krop. Vi kalder den 3V-modellen:

  1. Viden
  2. Vejledning
  3. Vaneændring

Uanset hvilket træningsbehov du har, vil vi altid arbejde ud fra 3V-modellen.

Mange hjælpere

Intelligent Fitness Coaching stiller op til 3 hjælpere til rådighed samtidig:

Du følger hjælpetræneren, når du udfører dit follow-along træningsprogram, mens coachen samtidig guider dig til, hvordan du udfører øvelserne optimalt, så du når i mål med de forandringer du ønsker. Støtte”partneren” er en genstand (fx en barre eller højrygget stol), du støtter dig let til og kan bruge som modvægt i visse øvelser.

HANDS-ON (taktil) body coaching

I kroppens læringsproces er HANDS-ON body coaching helt uundværlig. Jeg guider din krop i den rigtige retning: Hvilke muskler skal slippes og hvilke skal aktiveres for at kropsdele og muskelgrupper kommer i en bæredygtig og langtidsholdbar balance.

Min lette hånd på en skulder, en hase eller en anden kropsdel giver dig mere fokus på musklen/leddet, så din muskel-ledsans forbedres og din bevægelsesmåde og kropsbevidsthed optimeres.

Ud over HANDS-ON body coaching bruger jeg også mundtlig vejledning under øvelserne, demonstration/visning, forklaringer og analyse af dine bevægelser og kropsholdning. Der skal være spejl i rummet, så du kan se din egen krop og lære hvordan DIN optimale kropsholdning og bevægelsesmåde ser ud og føles.

Når du har indarbejdet de mest optimale bevægelsesmønstre i dine øvelser langsomt og roligt, sætter vi gradvist tempoet op, så du får øget pulsen og trænet de hurtige muskelfibre også. På den måde bliver den gode teknik og det optimale bevægelsesmønster automatiseret i din krop – også når du laver konditions- og styrketræning.


Med et Intelligent Fitness træningsforløb får du:

  • optimeret din måde at bruge kroppen, så dine kropsdele kommer i balance i alle situationer (ved stillesiddende arbejde/ved belastende arbejde/når du står og går/i din sport eller fritidsakivitet osv.). Det giver dig en bæredygtig kropsholdning med et minimum af slitage på dine led, så de kan holde i mange år.
  • opbygget og tonet dine muskler, så du opnår bedre muskulær balance. Denne kropsbevidsthed gør dit bevægeapparat langtidsholdbart, fordi du undgår unødige spændinger og blokeringer samt lader flere/andre muskler gøre arbejdet i stedet for kun at belaste de mere dominerende muskler (som du ubevidst automatisk vil bruge).
  • vejledning i at trække vejret optimalt – helt ud i siderne og om i ryggen – også samtidig med at du udfører dine øvelser. Bevidsthed om og optimering af din vejrtrækning vil komme dig til gode i mange sammenhænge og simpelthen forbedre din livskvalitet og gøre dine bevægelser organiske og sammenhængende – uanset hvilken situation du befinder dig i.
  • motivationstip, inspiration og understøttende musik til dine øvelser. Jeg giver hjælp til selvhjælp – du bliver ekspert på din egen krop og hvad du skal gøre for at gennemføre og holde fast i den ændring, du ønsker dig.

Personlig træning – individuelt eller som gruppe

Den ENKELTE imødekommes med personlige træningsforløb, hvor vi starter med at afdække muligheder, mindset og motivation i forhold til dit personlige formål med træningen.

GRUPPER imødekommes som dynamiske helheder med skræddersyede træningsforløb, der modsvarer gruppens samlede behov og træningens overordnede formål.


Få hjælp til at gennemføre dit (genop)træningsprogam

Book et personligt træningsforløb, hvor jeg hjælper dig med at følge, udføre og systematisere øvelser og (genop)træningsprogrammer, du har fået udleveret hos din læge/fysioterapeut. Du får dit personlige træningsprogram på video – så bliver det lettere at få din træning gjort. Samtidig modtager du vejledning i at udføre øvelserne korrekt, så du opnår den bedste effekt med din indsats.


Kend dit behov og få det bedste træningsprogram

Alt efter hvad formålet med din træning er, sammensætter vi dit træningsprogram ud fra dit træningsbehov:

Uanset hvilket indhold du søger, vil du opleve, at grundtræning er en central del af dit træningsprogram.

Holdnings-coaching v/Charlotte de Neergaard

Holdnings-coaching (grundtræning)

Hvilken kropsholdning har du? Få analyseret din kropsholdning og få individuelt tilpassede øvelser og et træningsprogram, som vil rette op på dine skævheder og optimere din kropsholdning, så du undgår slid, smerter og skader.

Bevægelses-coaching v/Charlotte de Neergaard

Bevægelses-coaching (grundtræning)

Vil du optimere din måde at bevæge dig på? Har du svage led og muskler i benene og måske smerter i knæ, ankler, fødder, eller hofte, ryg, skulder? Få hjælp til at forbedre din styrke og motorik i forhold til dine daglige aktiviteter og gøremål med individuelt tilpassede øvelser og et personligt træningsprogram.

BALLET (BalletFitness/klassisk ballet)

Få en bedre TEKNIK og bliv dygtigere til TRIN som pirouetter, pivot’er, drejninger, spring, batteringer, hurtig allegro, langsom adagio, port de bras, stræk, floorbarre. Lær at træne og danse på en sund og bæredygtig måde, som også ser smuk ud.

TANGO (TangoFitness/argentinsk tango)

Lær at danse ARGENTINSK TANGO fra grunden – få en flot kropsholdning, smukke bevægelser og en god balance. Lær at træne og danse på en sund og bæredygtig måde, som også ser smuk ud.

Baloga Grundtræning
Balletforening Danmark
%d bloggers like this: