Intelligent Fitness

BALLET▪DANS▪GRUNDTRÆNING 🎼 Rytmik & Motorik🕺 Et langt liv i en styrket krop 💚 Ring/skriv allerede i dag 📞 23 24 86 12 📫 charlotte@intelligentfitness.dk

Intelligent Fitness Coaching

Intelligent Fitness Coaching er individuel træning efter balletmetoden. Det betyder ikke, at du skal lave ballettrin, men at vi bruger samme metode som balletdansere til at opnå de resultater og forandringer, som du ønsker.

Overordnet set skal du gennem 3 udviklingstrin, for at forandre dig eller blive dygtigere til noget. Vi kalder den 3V-modellen:

  1. Viden
  2. Vejledning
  3. Vaneændring

Uanset hvilket træningsbehov du har, vil vi altid arbejde ud fra 3V-modellen.

Mange hjælpere

Intelligent Fitness Coaching stiller op til 3 hjælpere til rådighed samtidig:

  • en hjælpetræner (virtuel)
  • en støtte”partner” (grundtræningsbarre)
  • en coach (din personlige træner)

Du følger hjælpetræneren, når du udfører dit follow-along træningsprogram, mens coachen samtidig guider dig til, hvordan du udfører øvelserne optimalt (bodytoning), så du når i mål med de forandringer du ønsker. Støtte”partneren” er en genstand (fx en barre), du støtter dig let til og bruger som modvægt i visse øvelser.

Taktil coaching/”hands on”

I kroppens læringsproces er taktil coaching/”hands on” helt uundværlig. Coachen guider din krop i den rigtige retning (hvilke muskler skal slippes og hvilke skal aktiveres) og hjælper dig på den måde med at optimere din bevægelsesteknik og tone din krop (bodytoning). Når du har indarbejdet det mest optimale bevægelsesmønster langsomt og roligt, sætter vi gradvist tempoet op, så du får øget pulsen og trænet de hurtige muskelfibre også. På den måde bliver teknikken og bevægelsesmønsteret automatiseret i din krop.

Individuel coaching – enkeltvis eller som gruppe

Den ENKELTE imødekommes individuelt i private coachingsessioner for at afdække muligheder, mindset og motivation i forhold til det personlige formål med træningen.

GRUPPER imødekommes som helheder med skræddersyede motionsprogrammer, koncepter og træningssystemer, der modsvarer gruppens samlede behov og træningens formål.

Få hjælp til at gennemføre dit genoptræningsprogam

Book privat bevægelsescoaching og få hjælp til at følge, udføre og systematisere øvelser eller genoptræningsprogrammer, du har fået udleveret hos din læge/fysioterapeut. Vi optager dit personlige træningsprogram på video sammen med dig – så bliver det lettere at få din træning gjort. Samtidig coacher vi dig til at udføre øvelserne korrekt, så du opnår den bedste effekt med din indsats. Book en privat coaching-session her

Brug Intelligent Fitness-coaching i din egen bevægelsesundervisning

Er du bevægelsesunderviser? Få glæde af Intelligent Fitness-coaching i din egen bevægelsesundervisning og giv dine elever den ekstra værdi af din undervisning, der gør, at de vil elske dig og blive ved at komme igen. Du skal bruge

Få hjælp til at komme i gang – book en privat coaching-session her eller deltag på workshop i BalletFitness®-systemet, som benytter metoden. Når du har lært metoden at kende, bruger du den blot med dit eget træningsindhold.

Kend dit behov og få det bedste træningsprogram

Alt efter hvad formålet med din træning er, sammensætter vi dit træningsprogram ud fra dit træningsbehov:

Uanset hvilket indhold du søger, vil du opleve, at grundtræning er en central del af dit træningsprogram.

Holdnings-coaching (grundtræning)

Hvilken kropsholdning har du? Få analyseret din kropsholdning og få individuelt tilpassede øvelser og et træningsprogram, som vil rette op på dine skævheder og optimere din kropsholdning, så du undgår slid, smerter og skader.

Bevægelses-coaching (dansegrundtræning)

Vil du optimere din måde at bevæge dig på? Har du svage led og muskler i benene og måske smerter i knæ, ankler, fødder, eller hofte, ryg, skulder? Få hjælp til at forbedre din styrke og motorik i forhold til dine daglige aktiviteter og gøremål med individuelt tilpassede øvelser og et personligt træningsprogram.

BALLET (BalletFitness/klassisk ballet)

Få en bedre TEKNIK og bliv dygtigere til TRIN som pirouetter, pivot’er, drejninger, spring, batteringer, hurtig allegro, langsom adagio, port de bras, stræk, floorbarre. Lær at træne og danse på en sund og bæredygtig måde, som også ser smuk ud.

TANGO (TangoFitness/argentinsk tango)

Lær at danse ARGENTINSK TANGO fra grunden – få en flot kropsholdning, smukke bevægelser og en god balance. Lær at træne og danse på en sund og bæredygtig måde, som også ser smuk ud.

Baloga Grundtræning
Balletforening Danmark
%d bloggers like this: